sobota 28. září 2013

MY STORY

Tak mě tak napadlo, že by třeba někoho zajímalo, jak jsem se k veganství dostala, co mě k tomu vedlo a můj celkový názor na tento životní styl.

Všechno začalo loni v srpnu, kdy mi má nejlepší kamarádka poslala řeč Garyho. Mohla jsem to vypnout, nekoukat na to, ale mě to nedalo, pustila jsem si to celé a poté se koukla i na Otázky a odpovědi. Otevřelo mi to oči a řekla jsem si, že maso již jíst nechci. Samozřejmě mi to trvalo, protože do té doby jsem to jedla a něco mi opravdu chutnalo ( teď si říkám, jak je to vůbec možné). Tehdy mi bylo 19.
Takže jsem začala postupně omezovat maso, až jsem ho nejedla skoro vůbec, ale doma jsem nic neřekla, ale mamce už bylo něco podezřelé a na Vánoce jsem se svěřila. Od Nového roku jsem byla 100% vegetariánka, ale už od začátku jsem nejedla ani želé, med a podobně. Ale mléčné produkty a vejce jsem jedla..

Po několika měsících mi došlo, že mi to nestačí, že mi něco chybí, nejsem to já. Samozřejmě jsem koukala na dokumenty, filmy. I teď sem tam něco zkouknu.
A řekla jsem si dost ! To mléko mi přece nepatří, patří teleti. Vždyť si doma můžu udělat své vlastní, třeba z máku, mandlí, sójových bobů,..
Tak jsem začala omezovat nejdříve vejce, mléko šlo snadno, protože samotné mléko mi nikdy nechutnalo ( ale po těch rostlinných ochucených se mohu utlouct), jogurty šly také snadno. Horší byly zmrzliny, ještě, když jsem to začala omezovat v létě. :D Ale jakmile jsem si udělala domácí zmrzlinu, tak na točenou někde ve městě mě chuť hned přešla.
Zbavit se sýrů bylo také těžké, byla jsem zvyklá si mazat sýry na pečivo, ale teď už se mi to hnusí, protože tam za tím vidím to utrápené zvíře.
A čím si to nahrazuji ? Nemám potřebu si sýry nahrazovat, ale když už si chci na pečivo něco namazat, tak si koupím pátifu - skvělá záležitost nebo si udělám doma pomazánku.:))

Takže už víc jak měsíc jsem 100% vegan bez prohřešků, co se jídla týče. Hlídám si složení, nekoupím nic, kde nevím, co tam je.. ty éčka jsou zákeřný..

Ale jak jistě víte, veganství není jen o jídle, takže používám výhradně přírodní kosmetiku.. Co používám na obličej, tělo a vlasy už víte z mých článků ( najdete v sekci Netestovaná kosmetika).
Co se týče dekorativní kosmetiky, tak už doma něco mám, ale bohužel dodělávám ještě testovanou... O dekorativní kosmetice bude ještě článek. :)

Samozřejmě nenosím kožené věci, kožichy a tak podobně.. Jsem proti cirkusům, býčím zápasům, poutím(poníci), proti zoo, jsem proti testování na zvířatech, týrání zvířat samozřejmě.. a nerada chodím do obchodů se zvířaty..

To by bylo asi tak všechno.. :) Případné dotazy mi pište na stránku Fb nebo sem do komentů. :)

Přeji krásný víkend a GO VEG !  ;-)

1 komentář:

  1. Dobrej blog. Zajímavé info, dobrá forma. Jen tak dál. Džehe.

    OdpovědětVymazat